Šogad vācu neatkarīgā autospeciālistu apvienība ADAC testēja 38 vasaras riepu modeļus divos izmēros: 185/60 R15 H (mazās un vidējās klases auto) un 225/45 R17 W/Y (lielās klases auto).
ADAC 2013.gada vasaras riepu testā tika izmantota jau ierastā metodoloģija, kas ciparu izteiksmē parāda riepu sniegumu un īpašības šādos apstākļos – uz sausa seguma, slapja seguma, braukšanas komforts, rites pretestība (degvielas ekonomija) un nodilumizturība. Katrai riepai visās kategorijās tika piešķirts koeficients, kurš parāda tās spēju robežu.
Izmērs 185/60 R15 H
|
Izmērs 225/45 R17 W/Y
|
Labas
|
Labas
|
Apmierinošas
- Pirelli Cinturato P1
- Barum Brillantis 2
- Hankook Kinergy Eco K425
- Firestone Firehawk TZ300a
|
Apmierinošas
- Uniroyal RainSport 2
- Apollo Aspire 4G
- Bridgestone Potenza S001
- Kumho Ecsta LE Sport KU39
- Pirelli Cinturato P7
- Yokohama C.drive 2
- Falken Azenis FK453
- Esa-Tecar Spirit UHP
- Toyo Proxes T1 Sport
- Nexen N8000
|
Vājas
- Nexen N Blue HD
- GT-Radial Campiro 228
|
Vājas
- High Performer Sport HS-2
- Syron Race 1 Plus 3
|
Neapmierinošas
- Kleber Dynaxer HP3
- Marangoni Verso
- Rotalla Radial F108
- Sailun Atrezzo SH402
|
Neapmierinošas Šādu rezultātu nav uzrādījusi neviena riepa |
Detalizēti ADAC riepu testu rezultāti apskatāmi mājaslapā www.adac.de .
ADAC 2013.gada vasaras riepu testā piedalījās arī 6 Atlas Riepu ieteicamie modeļi. Tādēļ šos modeļus apskatīsim nedaudz plašāk.
1) Continental ContiPremiumContact 5 izpelnījās ADAC speciālistu uzslavas: "Ļoti līdzsvarota riepa, ar prognozējamu vadāmību gan uz sausa, gan slapja ceļa. Zema rites pretestība, attiecīgi - samazināts degvielas patēriņš."
2) Continental ContiSportContact 5 ir testa uzvarētāja izmērā 225/45 R17, attiecīgi izpelnoties atzinīgus ADAC speciālistu komentārus: "Ļoti līdzsvarota riepa, labākā saķere uz slapja seguma, laba vadāmība uz sausa ceļa un zems degvielas patēriņš."
3) Barum Brillantis 2 trijās no piecām galvenajām kategorijām izpelnījās plusus, bet divās - vidēji labu vērtējumu: „Riepa demonstrē diezgan labas īpašības uz slapja ceļa, augstu nodilumizturību un zemu degvielas patēriņu. Uzlabojumi varētu būt braukšanas kvalitātē pie lielākiem ātrumiem uz sausas šosejas un ārējā trokšņu līmenī.”
4) Uniroyal RainSport 2 modelis savas labākās īpašības parāda uz slapja ceļa: "Riepa ir īpaši laba uz slapja ceļa un demonstrē labāko aizsardzību pret akvaplanēšanu, tāpat arī braukšanas komforts uz dažādiem ceļa segumiem ir riepas stiprā puse. Uzlabojumi būtu nepieciešami nodilumizturībai un vadāmībai uz sausa ceļa pie lielākiem ātrumiem."
5) Dunlop SP Sport Maxx RT ieguva vienu no augstākajiem vērtējumiem testos un komentāru: „Labi sabalansēta riepa. Samazināta rites pretestība, līdz ar to, arī degviela patēriņš. Zems nodilums. Nelieli uzlabojumi varētu būt nepieciešami braukšanas komforta uzlabošanai.”
6) Goodyear EfficientGrip Performance kā viens no sezonas jaunumiem parādīja atzīstamu sniegumu ekonomijā: „Teicami saķeres rādītāji uz sausa seguma. Zema rites pretestība un nodiluma potenciāls. Labi rezultāti arī uz slapja ceļa.”
Atlas Riepu speciālistu komentārs
Jaunais Eiropas Savienības riepu marķējums galveno riepu ražotāju fokusu ir vērsis uz rites pretestības samazināšanu, degvielas ekonomiju un ārējā rites trokšņa samazināšanu. Attiecīgi - jaunākie riepu modeļi kļūst arvien gludāki, ar mazāk lamelēm un saķeres rievām. Protams, šīs riepas būs piemērotākā izvēle Vācijas bāņiem un citiem Rietumeiropas lielceļiem. Tomēr Latvijas ceļos joprojām būtiskākais ir riepas izturība bedrainajos neceļos un sabalansēti saķeres rādītāji uz dažādiem segumiem - asfalta, slikta asfalta seguma, grantētiem ceļiem, ar ūdeni pielijušām risēm u.c. Ne vienmēr tās klusākās un gludākās riepas būs tās vispusīgākās. Aicinām autobraucējus rūpīgi izvērtēt savus braukšanas apstākļus vai konsultēties ar Atlas Riepu speciālistiem pirms pirkuma veikšanas. Brauciet droši!
Uzzini vairāk >